Aldrig mer

Fick hem papper för ett par dar sen ifrån mag och tarmmottagningen om en undersökning så kallad gastroskopi i Januari. Och bara namnet gör att jag blir illamående och får mardrömmar. Förra gången jag gjorde det så trodde jag ärligt talat inte att jag skulle överleva. Det var hemskt! Bedövningen och lugnade hjälpte inte ett skit.

För er som inte vet vad det är så innebär det att man med ett böjligt instrument, som införs via munnen undersöker matstrupe, magsäck och tolvfingertarmen och ibland tar man även vävnadsbitar ifrån magen.

Tanken att utsätta mig för en så otäck och obehaglig sak ännu en gång gör att jag blir kallsvettig. Visserligen är det ju för min egen skull, men jag pallar inte. Så jag skickade ett mejl till dom och skrev som det var och det var inga problem. Dock ville läkaren att jag ska ner till vårdcentralen för att ta lite prover innan jul. Enda dagen jag kan är Fredag så får bli en tripp ner efter jobbet. Stressigt, men va gör man. Mycket nu.




För övrigt så var jag på möte med chefen på jobbet och vi pratade ca 1 timme och jag trivs och så, lite framtidsutsikter etc. Det gick bra. Ska bli ett datasystem för oss vikarier så telefonkontakten blir mindre och att vi själva ska kunna planera lite mer och få ett schema. Kalas ju =) Skönt och höra att man är omtyckt. Det är viktigt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0