Hells Kitchen

Har man gjort idag då? Jo gick upp vid nio tiden. Pallrade mig ner till tvättis för att tvätta det lilla som låg i tvättkorgen. Efter dessa maskiner så gick jag upp till Tessan och Albin. Drack lite kaffe och timmarna gick snabbt. Gör det ju alltid när man har trevligt.

Därefter gick jag hem och tog upp blandfärs från frysen och stekte lite biffar. Så idag blev det husmanskost här hemma, köttbullar, potatis och gräddsås och så lingon såklart! MUMS!

Proppmätt som man blev åter igen så låg vi och höll om varandra i soffan. Mysigt. Älskar verkligen dessa stunder. Det gör att det pirrar i hela kroppen. Åh....

Sedan käkade vi lite glass och kollade "Hells Kitchen". Jen åkte ut. Bra beslut.





Nu har jag dessutom tagit ett eget beslut och jag hoppas innerligt att min självdisciplin håller denna gång. Det gäller angående min glutenintolerans (celiaki). Som jag nämt för länge sedan så tål jag ju inte vete, så om jag ska vara riktigt hård så ska jag inte äta pasta, bröd eller annat som innehåller vete.

Googlade lite om det och blev paff när jag läste om det igen. Trodde inte att det kunde skada så mycket om man slarvar. Lite slarv är INTE bra och jag har ju i stort sett slarvat hela tiden efter att jag fick diagnosen. Skärpning, Malin! Det är ju för min egen skull. Får bli ett nyårslöfte. Jag måste ta detta på allvar.


Kommentarer
Postat av: Brinken

Bra tänkt :) gluten allergi är inte o leka me :P

2008-12-05 @ 19:50:58
URL: http://beegone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0