Försäkringskassan

Jag förstår inte hur man kan vara så tråkig och sur? När man jobbar i ett yrke där man träffar olika människor dagligen.

Sur kärring som hade en dålig dag eller nåt. Va hemma och dra täcket över huvudet istället. Arg.

Trött och seg hoppade jag upp cirka halv åtta i morse. Trodde Försäkringskassan skulle öppna klockan nio, men icke klockan tio. Här satt jag och väntade ut tiden. Kunde ju inte börja tvätta heller eftersom tvättiden inte börja förrän klockan tio. Ringde Tessan, klädde på mig, och sprang upp till henne.

Hon gjorde sig iordning och jag satt och beklagade mig över saker och ting. När klockan började  närma sig tio slaget så gick jag hem till mig. Slängde i en maskin och sen gick vi raka spåret till Arbetsförmedlingen. Lämnade in alla papprena.

Det började regna. Inget paraply. Håret åt alla håll och kanter.

Nu har jag uträttat en hel del idag än så länge, trots att jag inte känner mig fit for fight ännu. Dags att kila ner till tvättstugan igen...

*pust*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0