Hmm...

En bild ifrån Helsingfors kryssningen, jag har sån brist på nya bilder att jag måste ladda upp gamla. Längesen jag tog fram min kamera nu, känner att jag måste ha en anledning för att ta intressanta och givande kort.



Idag är det Måndag och jag vaknade av att mobilen ringde, på ljudlöst men ändå så flög jag upp med tanke på att det skulle vara nåt viktigt. Det var bara Sarah som undrade hur det var med mig. Vi skjuter upp våran fika hela tiden, hon har två barn och jag jobbar hela tiden. Tråkigt med vuxenliv ibland. På så vis kan jag längta tillbaka till gymnasietiden. Man träffades alltid i korridorena, fikade och shoppade (om man nu hade pengar =) Ja livet var mer socialt med vännerna.

Nu är det så många måsten hela tiden. Man måste städa för att lägenheten inte ska bli en misär, man måste tvätta för att få rena kläder, man måste jobba för att kunna betala räkningar, ja tänk om inga måsten fanns, om man bara skulle skita i och kringgå allt? Nja, jag tror inte att det blir så lyckat då och jag är för envis och plikttrogen för att kunna strunta i allt, även om jag ibland får känslan många gånger att lägga mig under täcket, inte svara i telefon och bara SOVA... Säga Fuck you, låt mig va för ett tag! Tur att det bara är en tanke och att det inte går över till handling. Man förstör ju bara för sig själv i längden och det blir inte bättre av att gnälla och klaga på allt. I Know...


Dags för lite kaffe, sen en dusch. Kvällen tillbringar jag på jobbet :)

Kommentarer
Postat av: FREDRIKA

HEJ!! Länge sedan vi hördes..! Kom in på din blogg nu och undrar hur du har det på jobbet å så, du verkar jobba en hel del..? Kan va bra det med iof.:)



Hoppas det är bra me dig iaf!



Kramar!! //Fredrika

2009-01-19 @ 11:09:35
URL: http://fredrika860430.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0