TISDAG

Vad ska man säga? Jag är verkligen en liten virrhöna! Gick upp halv sju. sorterade smutstvätten och lunkade neråt. När jag skulle ta ut tvättstugenyckeln så hörde jag att nån va därinne. Konstigt tänkte jag, kollade på almanackan, hade satt upp mig tre timmar imorgon. Alltså hade jag bokat FEL. Men då skiter det sig eftersom jag jobbar och Joel ska eventuellt jobba över ikväll och då lär han komma hem sent. Attans, man har ju en del tvätt sen helgen och nu när det är så varmt så byter jag linne en gång om dan ibland två faktiskt. Hatar när det klibbar och man känner sig så ofräsch! Jag drog en suck. Satte mig vid datorn en stund, bläddrade igenom tidningen, fyllde i kassakort till min a-kassa sen kröp jag ner igen i förhoppning att kanske kunna slumra till en stund.

Vid tio tiden väckte Joel mig, han åkte ut till landet och jag gick upp. Snackade med lillebror i telefon och vi beslutade oss för att ses i Linköping, gå en liten sväng och ta en fika. Hoppade på pendeln vid ett snåret och han mötte mig vid Åhlens. Hans ärende var inte enbart att träffa syrran sin utan spana efter ett par häftiga solglasögon när han skejtar. Jag lade till några kronor eftersom det fattades lite, men cool blev han och nöjd! Sällan jag träffar honom så han var värd detta.

Denna dag känns effektiv iallafall, och jag känner att jag gjort lite nytta. Lagt på en duk på matsalsbordet, plockat lite. Borde dammsuga för det är smulor och småsten lite här och där. Vart kommer allt damm ifrån? Men nu är det för varmt, det får nog bli senare om jag lyckas övertala mg själv och det vore ju inte fel om det blev lite svalare. Imorgon jobbar jag och det får gärna komma lite regn nu, för nu är det ingen skön värme det är kvavt, nästan åskkänsla!

Imorse var jag på dåligt humör då värmen tar kol på mig, men nu är allt mycket bättre! Låg en lapp på köksbordet som gjorde mig på gott humör ;)

Fixa käk innan bebis svälter ihjäl....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0