TISDAG

Det är segt. Väldigt segt. Det märks att jag inte är van att vara sysslolös. Idag har jag inte gjort nåt vettigt. Tänkte städa, men det blev bara en tanke idag. Ser ut som jag vet inte vad här hemma. Får hoppas att jag är ledig imorgon, för då måste jag ta tag i det eftersom jag jobbar Torsdag och Fredag. Fått flera sms av jobbet idag om tider, skönt att ha lite i Juni också.

Nu är det klart, jag jobbar hela midsommarhelgen. Vi hade ändå inte planerat nåt och man vill inte bjuda in sig hos folk =) Så jag får tillbringa den helgen med att jobba. Som vikarie så måste man nästan planera långt i förväg om man ska göra nåt, eftersom man aldrig vet man tider och så. Jag tycker iallafall att vikariebanken är bra. Inte fått lika mycket tider kanske, men jag har heller inte legat i för fulla muggar för att jobba var eviga dag. Fortfarande mycket helger och kvällar, men det får jag leva med. Får man inte så mycket i veckorna så måste jag sätta upp mig på helgen.

Vi håller ju på och sparar nu, både till bebis och till vårt framtida hus. Blir lite knapert imellanvarven, men det är värt varenda krona. Skönt att ha ett mål och än så länge finns det inga tvivel på att vi inte skulle kunna uppnå det.

Jag är trött,  har fått halsbränna, men det går att bota och förövrigt så mår jag bara bra =)

Längtar till löning bara så jag kan köpa nytt smink :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0