tandvärk & en kaffe på jobbet

Efter att ha sovit pissdåligt rent ut sagt i natt, ja jag vaknar varje natt av sötnosen, men i natt vaknade jag även av tandvärken. Hatar denna eländiga visdomstand! Gick upp vid åtta och ringde folktandvården, fick en tid och dom sköljde lite med koksalt och lade på en tuss med antibiotika, det gjorde asont! Tyckte att jag var lite svullen, men att jag skulle avvakta med pencillin så länge. Sa att jag istället skulle köpa hexidin och skölja med.

Har nu bestämt mig för att dra ut den jäveln. Förlåt att jag svär. Mitten på Januari blir det av om det inte kommer inte nån avbokad tid innan som jag kan ta. Jag kommer säkerligen vela fram och tillbaka då jag är spruträdd och man har ju hört en del historier att det ska knaka i käften och så.. Inte nog med att den gör ont, det kostar multum. Känns tråkigt nu till jul.

Har knappt kunnat äta nåt idag, fick i mig lite grönsakssoppa och ett glas nyponsoppa. Inte bra. Några choklasbitar hamnade i magen också. Dåliga självdisciplin som man har.

Blev en sväng till jobbet då jag lovat att hälsa på. Va där strax efter ett och kom hem vid halvfyra snåret. Det blev en kaffe och mycket prat =) Fick en present till en mörkrosa mysdress. Tack tack! Jag har sagt det förut, men dom är bara för underbara mina arbetskamrater. Det är dom man saknar nu när man går hemma. Jag ser inte en ljus framtid dock inom det yrket, att gå som timvikarie och aldrig veta är inget hit. Nu har jag ju tid att fundera på vad jag vill, men å andra sidan så njuter jag av denna mammaledighet med min prinsessa :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0