1 Vecka



Idag fyller Ewelyn 1 Vecka

Helt otroligt vad denna vecka har gått fort! Men så är det nog med tiden när man nu är mamma, man kan tycka att man ska hinna så mycket den tiden hon sover, men det gör man inte! Det finns alltid nåt att göra plus att man måste försöka få lite sömn själv. Man får helt enkelt försöka slumra till när hon sover, för Ewelyn har sin egen dygnsrytm och för henne existerar inte dag och natt ;)

I Måndags var vi i Motala och dom stack henne i handen, usch det såg så hemskt ut, men hon sa inte ett ljud. Ryckte till lite i den andra handen bara. Dom undersökte henne och allt såg bra ut, en frisk bebis. Lite gul dock, men det försvinner av sig själv. Min lilla tös.

Efter det besöket åkte vi in till US och hälsade på mamma en kort stund. Hon fick se och hålla sitt barnbarn för första gången. Det såg så mysigt ut och Ewelyn älskade att ligga i hennes famn. Mamma njöt också.

Nu sover hon i Joels famn, det gillar hon. Hon älskar närhet och tutten (AJ, AJ!)

Amningen går bättre och bättre, skulle kunna tänka mig att vila dom ibland då jag fått en liten spricka på ena vårtan som gör nåt så grymt ont :/ Men jag biter ihop, för äta måste hon. Häller över bröstmjölken i en flaska för att inte belasta tutten för mycket. Det är nytt, det är tufft, det tar på krafterna, men jag är så lycklig!

Älskar henne så mycket :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

guuud, va lik Joel :)

Hälsa till dom!



// Sara Ivansson

2009-10-15 @ 19:41:25
URL: http://sarreee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0