Fredag

Veckan är slut, ja så är det för mig när det vankas fredagsmys iallafall. Det har gått undan!

Jag var uppe vid åtta tiden, fixade till mig i den mån jag orkar och pallar. Usch säger jag, det känns tungt nu. Åkte in till Linköping och mötte upp mamma, sen tog vi en tripp till Ikea. Kollade i ett par affärer bara Lindex och H&M då jag visste vad jag skulle köpa därinne. Köpte en ny amningsbehå som sitter perfekt :) Den förra får ligga i lådan så länge, den är så fin så den kommer jag vilja ha sen ändå ;) Passade även på att inhandla lite eye make up remover som var på rea. Har en hemma Ldb:s Vitamin, helt värdelöst men ska använda upp den. Av ren snålhet.

Mamma bjöd på köttbullar inne på IKEA, smarrigt smarrigt! Vi gick endast in dit för att äta, stannade lite på banravdelningen och gluttade bara, men eftersom jag skulle ta pendeln med så handlade jag inget. Får utnyttja presentkortet vid ett annat tillfälle.

Apoteket nästa, mamma skulle hämta ut mediciner så då passade jag på att köpa lite saker till amningen. Det springer iväg pengarna, inga billiga saker, men vill ha "det mesta" hemma när bebis kommer. Slippa fara och flänga med lillen då känns inte lockande då det är mycket förkylningar och skit nu. Mamma var snäll och betalade ett par saker och fick även några kronor i rabatt då hon är apotekare. Innan jag tog pendeln hem så gick vi in på Coop, handlade lite billiga tvättlappar plus lite annat. För övrigt så är jag inte det minsta shoppingsugen. Det jag handlat sista tiden är hygiensaker till bebis, jag känner mig inte bekväm i några kläder och tycker det känns bortkastat att handla sånt jag kommer i nu, som ändå kommer bli för stort sen om jag nu lyckas gå ner i vikt :) Den som lever får se.

Ikväll blir det Idol, allt annat läggs åt sidan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0