Torsdag

Vart har denna dag tagit vägen? Gick upp tidigt, ja tidigt för mig nu är när klockan är halv sju sju, när man jobbar är det sovmorgon. Gick upp, drack lite fruktsoppa, kollade bloggen och sen tog jag täcket och kudden och lade mig i soffan ;) Somnade från och till hela tiden. Kunde inte hålla ögonen öppna, inte en chans. Jag ville bara sova. Så hur det blir inatt ja, det är det ingen som vet, men det känns inte lovande iallafall.

Har inte gjort nåt vettigt idag, lagade till lite käk. Blev en enkel pastasås, lätt och gott! Sen tog jag tag i disken. Känns konstigt med långa naglar, invigde diskhandskarna :D Första gången jag diskar med såna, det ni!

Jag känner mig helt handfallen nu, lat och osund. Hälsan ska vi inte tala om,jag går inte mer än vad jag behöver speciellt nu när jag har ont i foten också :( Haft i några dar, tror det är skorna, så har bytt ut dom mot ett par andra som jag hittade längst inne i garderoben. Den känns lite svullen också så det kan ju va svullnaden och att skon har tryckt. Känner mig fet, osexig.. har inga kläder att ha på mig.. ångest varje gång man ska nånstans, rumpan och låren är värst. Känner mig som en gris. Den dagen som jag får på mig mina jeans igen ja då blir det banne mig och fira ;) Men resan dit är lång. Jag har blivit bredare. Lika bra att acceptera kanske.

Joel har jobbat även idag, åkte och körde lite cross efter. Sen ringde han och sa att hans kompis kört i och skulle till akuten för att röntga etc. Så ikväll predikade jag lite för honom, han får banne mig inte köra i nu när vi snart ska ha en bebis! Han är så glad över sin cross, det lyser om honom. Och på nåt sätt så är jag ju glad för hans skull även att jag som tjej hade prioriterat lite annorlunda.

Imorgon ska jag vara uppe vid åtta tiden, vid tio tar jag pendeln in till mamma. Joel har ju bilen till jobbet så då blir det tåget för min del,men det är helt ok även om det är skönare att ha bilen, slippa passa tid etc. Hon ska bjuda på lunch hemma hos sig och sen blir det nog lite mor-dotter snack ;) Nädå, tycker vi är mer som vänner än mamma och dotter. Har känt så länge.

Dags att krypa ner hos plutten snart, klockan är trots allt snart elva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0