Denna dag...

Förmiddagen sa "poff" så va den borta. Joel slängde ihop en ugnspannkaka och åkte sedan ner till Expert och beställde en stor fotoram till våran big bild på Ewelyn, som således har legat på matbordet alldeles för länge. Dom skulle beställa den, så tar väl en vecka eller två sen ska den upp!

Sedan hade vi läkarkontroll på Bvc och det gick bra, tyckte dock läkaren verkade lite halvknepig och tråkig. Frågade och svarade bara på tilltal typ. Men det gick bra, allt var prima ballerina med snuttan och hon har gått upp i vikt och växt på längden, ligger helt normalt på sin kurva. Hon blev lite ledsen, antagligen för att läkaren var så lustig :-) Hade jag också blivit om jag var i hennes kläder. Tråkigare människa får man nog leta efter.

När vi kom hem slocknade hon, väldigt trött efter undersökningen och jag passade på att plocka lite med hennes doppresenter. Kläderna får bli imorrn. Undra hur många gånger jag sagt det?? Så jag ställde upp lite på hennes byrå. Lampan är inte uppe ännu, eftersom vi måste låna en annan borr.

Men så här ser det ut så länge i vårat lilla sovrum:





När hon vaknat så satte vi oss på sängen och busade lite. Ja, så här kan det se ut då:







Gullunge :-D

Sedan har vi bokat våran, kan man kalla det "kärleks-barnfri-ro om varandra-mys weekend". Ja, det kan man nog allt. Slutet på Maj åker vi. Vi ska sova på ett vandrarhem (båt) som är himla mysig. Mamma och jag övernattade där en gång tidigare och jag gillade det. Finns ju så många alternativ att välja mellan. Äta gott och bara njuta. Det ska bli häääärligt!

I helgen ska vi köra en så kallad "test natt" hemma hos mamma för att se hur det går. Hon har köpt en resesäng och bunkrat upp med diverse saker så det blir nog toppen. Vi är ju hemma då så vi kan åka om hon blir alldeles för ledsen, men det tror jag inte. Hon älskar sin mormor och Conny, det märks. Men för att vi ska känna oss bekväma så gör vi så, för våran skull men mest för hennes. Det är nyttigt för alla som jag brukar säga. Men någon liten utflykt ska vi hinna med i  helgen i allafall.

Det rullar verkligen på bra nu och jag trivs med livet som mamma även att det vissa dagar kan vara lite tyngre än andra, men va sjutton. Ewelyns söta léende får mig alltid att le och ger mig mer energi än solen :)

Nu ska jag fixa lite i köket, sen slappa.. Ska inte fördriva hela kvällen framför datorn (Hmm?) :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0