Onsdag

Det blev ingen träff med Emelie idag, jag kände mig inte energiisk nog för att umgås socialt, plus att jag hade ångest för röran här hemma och tröttheten var mer än ett faktum i morse. Jag fick till slut ett ryck och vek ihop all tvätt, dammsugade och gjorde pannbiffar.

Det har gnällts lite även idag, men mest nu vid läggdags. Hon envisade sig med att rulla runt på magen hur trött hon än var, men nu sover hon. Hon livade verkligen upp stämningen förut iallafall, vi lekte "titt ut" och hon fick sina glada skrattanfall :-) Ja det är underbart att busa med henne när man får den responsen, hon kan vara både en gnällspik och en skrattmås den lilla tösen :-)

Mitt humör var väl inte det bästa heller på förmiddagen, jag kände mig lättirriterad. Inte på Ewelyn utan på mig själv för att jag så lätt retar upp mig på en del. Vissa stunder är jag mer känslig och idag var det så. Självkänslan och självförtroendet var kaputt.

NU mår jag bättre igen, det gick över efter att jag fick lite gjort förut och Ewelyns glada humör smittar alltid av sig =)

Har suttit och kollat lite på mitt schema över sommaren också, det ser helt ok ut. Ledig ett par dagar i sträck och så, men en hel del helger. Jag trodde det skulle bli åtta veckor, men istället sju eftersom den jag jobbar för sista perioden bara har tre veckors semester. Joel har informerat sitt jobb nu också, så det är klappat och klart. Han vill vara hemma och jag vill jobba lite. En bra deal där vi båda blir nöjda! Jag har många dar där jag jobbar enbart till klockan två och det är toppen, får man mer av eftermiddagen.

Jag jobbar i stort sett hela midsommarveckan förutom en dag om jag inte kollade fel.

Nu kurrar magen efter en bit toblerone ;-)

Älskar min familj....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0