Äntligen!

Imorse pep det till i mobilen. Trodde knappt att det var sant när jag såg att det var ifrån jobbet. Så imorgon kväll ska jag jobba! Sedan ringde dom och frågade om jag kunde ta nästa Lördag kväll, tydligen kris. Så självklart tackade jag JA. Vi är barnlediga då från Lördag-Söndag eftersom mamma vill ha Ewelyn över natt då, så vi hade väl tänkt att passa på att göra något tillsammans. Men Joel har fått förfrågan om att jobba då också så det gör inte så mycket.

Imorgon kommer vi gå om varandra. Joel jobbar dag och jag kör kvällen som sagt. Är ju på helgerna man har tid att umgås, men vi behöver pengarna nu eftersom vi ska köpa lite nya möbler till lägenheten. Bland annat en soffa som vi beställt, och ett soffbord ska inhandlas plus en garderob till sovrummet. Så det kommer gå åt en hel del.

Vi får ju lite för det vi kommer sälja nu. Vi har ett fint matsalsbord här hemma som inte passar i den andra lägenheten storleksmässigt. Det är i oljad ek, 6 stolar. Jättefint, inte en repa. Hade tänkt oss 3500 för det? Vi gav 5000 för det. Någon som är intresserad så lägger jag gärna ut en bild här?!

Idag har vi haft tvättstugan, Joel har varit och handlat annars har det inte hänt så mycket. Är lite depp på vädret nu faktiskt, även om det är mysigt!

Väntar åter igen på min sambo som är iväg. Hoppas vi hinner mysa lite innan det är sängdags då han ska upp kl 5 imorgon. Jag hoppas Ewelyn sover lite längre :-)


Idag mår jag bätte än vad jag gjorde igår, då kändes det mesta skit rent ut sagt. Även om jag inte har så mycket jobb framöver så är det lilla som gör det. Att veta att dom inte glömt bort mig ;-) Såklart strävar jag efter något annat, men måste erkänna att jag varit lite lat på jobbsökande. Blir lite lättare när Ewelyn börjar dagis, när inskolningen har varit osv.

Fick mig en "chock" idag. Min mormor ringde. Vi har inte haft så nära kontakt, vi träffas inte ofta. Men dom få gångerna vi gör det, så är vi tajta. Vi pratade i 45 minuter om allt och inget och jag fick lite "dagisråd" eftersom hon själv jobbat som dagisfröken i många herrans år.

Jag känner att det kommer bli lite si och så med min födelsedag (ja, det kvittar egentligen) och med Ewelyns. Det kommer bli mycket firande, men på olika dagar.

Jag har "skilda" föräldrar, som har nya kärlekar sen några år tillbaka och släkt som inte går så bra ihop av olika anledningar, så jag det blir nog prima ballerina. Släkten är värst. Eller? :-)

Huvudsaken lilla Ewelyn kommer i fokus. Det är det viktigaste för mig, jag är alltid flexibel och spontan i den mån jag kan.

Oj, det här blev visst ett ganska långt inlägg. Men som vanligt är det mina tankar och ord och det kryllar av dom i huvudet :-)

PUSS PÅ ER GULLISAR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0