Bebismys :-)

Tessan och Clara kom hit i eftermiddag så vi drack kaffe ännu en gång. Man blir så harmonisk av att hålla en sån liten plutt och vad Ewelyn ser stor ut i jämförelse!

Skönt att kunna ventilera av sig lite också, vi förstår verkligen varandra och resonerar likadant över många saker. Jag kan känna att jag får en gnutta ångest, ja ångest är väl kanske fel ord att uttrycka mig på, men hur jag än vänder och vrider på det så känns som att folk missuppfattar det jag skriver. Tolkar det fel och det är inte min mening.

Att jag skriver om saker jag gör, som våran familj gör, som jag och mina vänner gör, vad jag handlar, vad vi handlar så är det för att jag gärna delar med mig. Ger tips och råd och inte för att skryta. Att jag skriver om mitt jobb, att jag jobbar osv är för att det är det jag gör just nu. När jag är ledig så skriver jag ju vad jag gör då, så så är det. Enkelt.

Jag är verkligen ingen skrytmänniska. Jag lever inget jetset liv. Långt ifrån. Varje krona jag får in har jag själv kämpat för. Det jag presterat har heller inte varit en lätt match. Jag har haft mina så kallade depp dagar där allt känns piss rent ut sagt, men jag är en person som vill göra rätt för mig, jobba för mina egna pengar så att jag kan spendera utan att få dåligt samvete. Som tyvärr händer för ofta. Att jag får dåligt samvete så att säga.

Många gånger kan jag känna att jag inte är värd att unna mig, för att jag inte bidrar med lika mycket. För att jag kanske inte försöker och skulle kunna göra mer (höga krav). Jag känner mig inte tillräcklig vissa dagar.

Skitsnack, jag vet. Det är min dåliga självkänsla som spökar i mellanvarven. Jag har mycket i bagaget som jag inte vill skriva om här, mycket som jag varit med om som satt sina spår.

Det är mycket därför jag vill omge mig av positiva, jordnära människor som har lite kött på benen, som vet vad jag talar om och inte bara går efter ytlighet och fördomar.

Jag blir så in i H.......... trött ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0