Emmaljunga

Vi tog tillfället i akt nu när jag ändå var ledig och vädret ändå inte var anpassat för så mycket utomhusvistelse att åka in till Linköping och titta på en barnvagn. Vi har kollat runt lite på nätet och blev genast sugna på en Emmaljunga Scooter, fina färger nu när modellen 2011 är på ingång, men dom fanns inte i butik ännu och dom kunde inte säga exakt när dom skulle komma. Det enda som skiljde var färger och hjulen annars var det ingen skillnad sa dom.

Det blev en beige. Jättefin. Ville ha en röd eller en brun, men den beiga var riktigt fin också så den köpte vi. Blev lite annat smått och gott också, ny haklapp och en pipmugg med droppstopp. Ewelyn har en förmåga att slänga i väg muggen och jag vet inte hur många gånger man fått torka både henne och golvet ;-) Allt för att underlätta gillar jag!


Den andra vagnen är på annons, får se om någon själ nappar på den. Annars vet jag inte vad vi ska göra med den. Känns ju dumt och slänga den också, eftersom den är hel och ren och funktionell. Skötbordet lade vi ut också.




Såhär ser den ut den nya pärlan!




Nyfiken liten snutt!


Efter våran shopping så åkte vi in till centrum och unnade oss en kinabuffé. MUMS! Och sen fikade vi hos svärmor.


Ewelyn är lite gnällig imellanåt, det är fler tänder som är på väg. Två stycken i underäken. Det syns lite vitt. Annars har det blivit en stor förbättring nu vad gäller "bitar i maten". Hon äter massor och är inte lika kräsen som hon var för ett tag sen. Jag ska göra egen mat till henne framöver då jag hittat lite recept på nätet och ska börja ge henne lite av våran egen mat. Det är smidigt med burkmat, men det är inte billigt.

Nu äter hon ju så mycket och det går åt massor. Får väl erkänna att man är lite lat på den fronten. Smidigt är bra som sagt, men inte för plånboken.


Ewelyn fick nya kläder av Joels mamma, men glömde påsen där. Kläder går alltid hem då man inte har en tvättmaskin i lägenheten. Ska ta en rensning imorgon igen och ge lite åt lilla, söta Clara.

Är ledig imorgon också. Hade kollat fel på schemat och trodde att jag bara hade en dag ledigt efter helgen så fatta att jag blev glad när jag såg att jag är ledig imorgon med. Skönt!

Det var ett svettigt och hektiskt pass igår kväll. Det körde ihop sig helt och hållet och jag blir så jäkla uppstressad när jag kände att jag hade huvudansvaret, för alla mediciner och insulin. Vi hann och han är jättegullig att jobba med vikarien, men igår blev det kämpigt och jag var helt slut när jag kom hem. Nästan på gränsen till gråt, jag är så rädd att göra fel, att glömma viktiga saker. Puuhuu!

Ewelyn sover och jag med snart. Nejdå, skojar bara. Men jag är seg.

Imorgon ska Joel hjälpa sin mamma att hämta och installera ny kyl och frys så jag har prelimenär bokat en dejt med Tessan och barnen. Annars tar vi en hemmadag och pysslar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0