Läääängtar!!!

Ewelyn och jag är ensamma hemma nu, sambon är iväg och hjälper sin mamma som jag skrev igår. Vi har inga planer, hade tänkt gå ut och ta en sväng med nya kärran, men det står ju som spö i backen så vi avvaktar lite. Kanske blir lite finare när hon vaknat. Ringde Tessan men ingen svarade, får se om hon ringer upp.

Har ringt och ändrat bvc tiden, läkarbesök den 10e nu men vi är ju inte hemma då så fick en tid veckan därpå. Ska bli så spännande att se hur mycket hon vuxit våran snutta.

Hon är halvt blåslagen, har ett blåmärke på kinden och det vet jag inte vart hon fått ifrån, sen ett på pannan som hon råkade få när hon sträckte sig efter nattlampan i våran säng. Sen några på knäna, inte undra på så mycket som hon far omkring här hemma. Hon är på allt, och då menar jag verkligen ALLT. Så igår införskaffade vi lite kontaktskydd. Skulle aldrig förlåta mig själv om det skulle hända henne något för att man varit slarvig med säkerheten när det finns grejer at köpa, så dom ska sättas dit idag.

För övrigt så är hon på glatt humör idag. Imorse var hon lite halvputt och inget passade, men efter en stor tallrik gröt och en halv burk solskensfrukt så blev det andra bullar. Muggen är kanonbra och hakklappen likaså, nu biter hon inte på den så mycket som  hon gjort med dom andra ;)

Jag har bokat tid hos frissan också för klipp och färg den 12e. Hade tänkt mig att Amanda skulle fixa håret, men hon har semester i tre veckor och jag orkar inte vänta så en av dom andra tjejerna på salongen ska fixa mitt kaos till kalufs. Har inte tänkt mig nåt särskilt, men en stor bit måste klippas bort. Huvudsaken jag kan sätta upp det i en snodd. Sen hade jag tänkt mig mörkare hår, med slingor. Aja, vi får se. Jag kan ändra mig tusen gånger till!

En Ullaredstripp tillsammans med en härlig arbetskamrat är också preliminärbokad. Vi ska prata mer om det i veckan. Hade tänkt oss att ta en bussrea, för smidighetens skull och slippa köra den långa biten. Någon gång efter löning har vi sagt så man har lite att spendera av. Mycket kul att se framemot nu. Sista veckan på jobbet också, 3 dagar sen får Joel och jag en ledig vecka tillsammans. Vad som händer sedan vet jag fortfarande inte, har tanken på att plugga, men svårt så länge vi inte vet om Ewelyns dagis plus att det är på tok försent att ansöka nu.

Jag vill så gärna vara kvar och hade önskat att få ett vik eller en tjänst,  men samtidigt orkar jag inte gå såhär. Ovissheten och otryggheten är inget som passar mig. Jag gillar framförhållning som ni vet. Att det ska vara så komplicerat inom kommunen, regler hit och dit, listor som ska följas, dagar som räknas. Ni fattar att man till slut tappar tålamodet. Det är synd, jag kämpar på... Önskar lite tur, men vem gör inte det?

Det börjar bli mer och mer aktuellt för oss att flytta till större. Ewelyn växer och det börjar bli trångt. Mycket hänger på att inte jag har en fast tjänst. Visst kan det gå ändå kanske, men det blir ju så mycket lättare med en regelbunden inkomst från båda parter.

Nu ringde Tessan med så jag ska upp till henne efter lunch. Nu är det dags för mig att göra lite nytta. Lätt att man fastnar framför datorn =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0