Migrän :-(

USCH! Migrän är bland det värsta man kan ha. Att leva med dessa attacker som kommer smygandes eller som en klar blixt ifrån himlen när man minst anar det, det tar knäcken på en. Nu är det lite bättre, tack och lov!

Imorse blev det en morgon utöver det vanliga.. Ewelyn vaknade strax innan 6, var genomsur.. hade kissat igenom blöjan, eller om det var jag som hade satt den fel. Så kan det vara, inte lätt när hon blir övertrött, sparkar med benen och vänder sig om ;-) Blöt var hon iallafall.. så jag tog upp henne, tvättade henne lite och skulle byta på henne i våran säng.. Vad händer då? Hon kissar igen.. Så det var bara att pallra sig upp, ta bort lakan och allt och slänga ner i tvättkorgen.

Ja, nu i efterhand kan man inte göra annat än att skratta åt det. Men när man är så trött att man har grus i ögonen och känner sig halvt svimfärdig, plus en halvt medvetslös sambo som inte vaknar.. Ja, då snackar vi om andra bullar :-)

Idag har vi tvättat, tur det. Joel tog med sig Ewelyn ner till affären.. Jag tog ett bad med henne förut, så mysigt!

För övrigt så är det helt ok. Har fått dagisplats nu också (Vid Kungshöga). Kanske jag skrivit innan, Ewelyn har fått mer tänder.. Eller dom envisas mer och mer. En till har spruckit igenom.

Såg ett jobb som jag tänkte söka.. Hade varit nice att få en sån tjänst, men tillträde var from 1 september så det sket sig rätt fort om man nu skulle få det.

Jag trivs bra att vara hemma nu, skönt med lite ledigt. Men som vanligt har jag ändå ångest imellanvarven. Det kan inte hjälpas. Jag blir så trött på mig själv när det känslan klappar mig på axeln. Joel börjar jobba på Måndag och ska jag vara helt ärlig så ska det bli skönt med vardag igen även att jag älskar att ha honom hemma. Men jag får alltid mera gjort när jag och Ewelyn är själva hemma :-)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0