Nää......

Ett till inlägg men känner att jag måste skriva av mig lite.. Vågar inte riktigt slänga mig i soffan får då kommer jag nog inte upp igen :-)

Har precis ätit en god fiskgratäng och potatismos. Kan skriva receptet här om ni vill nån dag :-) Själv uppskattar jag att få recept för jag tycker man äter i stort sett samma mat hela tiden, i brist på fantasi :-)

Hämtade Ewelyn som satt redo i vagnen.. Var på bra humör. När jag kommer upp till ica så får jag se att napphållaren åkt ur min jacka... Skit! Gick tillbaka en sväng, men såg den inte och orkade inte gå ända bort igen. Så den är borta. Tur att jag fick en av mamma för ett tag sen, den får hon inviga imorgon.

Ringde till min handläggare på Af, aldrig pratat med människan förut men han var skittrevlig. Typ i 40 min bubblade vi. Han var riktigt bra att bolla med och förstod min situation. Det kändes så iallafall. Han ville att jag skulle ringa till honom nån gång ibland och kolla om dom fått in några jobb.. Det ni :-)

Vi kom in på att jag sökt till Matte B kursen nästa termin. Jag sa att det kändes bra att jag kommer kunna plugga med dom pengarna jag har också och i samband med det jobba lite också. Men, nu till min besvikelse. Reglerna har ändrats from Nov. Dom drar utav ersättningen man har om man ska plugga. Så för mig skulle dom dra cirka 12 %.

Jag var helt ovetandes. FAN, jag som blev så glad för att jag kunde och nu så blir det bara soppa av allt.

Gick till banken för att fixa en grej (men fick vänta så länge så jag lämnade nummerlappen till en gubbe och gick), då ringde min jobbcoach. Jag berättade som det var och hon blev helt ställd. Dom visste heller inte om det och skulle ta upp det på ett möte imorgon. Hon sa att det kommer röra runt i grytan för många som tänkt plugga och har samma tanke som mig.

Usch, jag var så glad förut och nu känns det så tråkigt vad gäller det.

Dock får jag väl vara glad att jag fick en till jobbtid denna månad.. Bortsett från den ikväll och på juldagen.

SNÄLLA TOMTEN... om du läser det här så kan du väl ge mig ett jobb. Ett fast jobb, med vad som. Ett jobb som ger trygghet, bättre förmåner, bättre a-kassa, ett jobb som man kan komma tillbaka till om man blir sjuk eller går på föräldraledighet.

Förlåt, det här blev ett bläääh inlägg. Men jag blir så less på skiten.

Ska dock försöka vara glad och att jag skriver av mig här lättar lite på tyngden som hänger över mina axlar.

När Ewelyn vaknat ska jag mysa med henne och sen jobba. Joel och jag möts vid dörren. Så det får bli en godnattpuss sen bara ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0