Bissingar på g mån tro!?

Ewelyn somnade tidigt igår, sista tiden har hon somnat mellan åtta och nio och vaknar en gång på natten och är hungrig, det är väl helt OK så ska väl inte klaga. Vi gick upp vid åtta, och då var hon på bra humör men har gnällt i stort sett hela förmiddagen, sällskapssjuk, stoppar händerna i munnen hela tiden. Tog en titt och jag ser ett par upphöjningar, tänder på väg tror jag. Tänkte att jag skulle kolla lite noggranare sen om hon blir på bättre humör.

Efter en flaska ersättning sover hon nu, får hoppas att hon är gladare när hon vaknar :-) Man känner sig så maktlös när man gör allt som man kan som mamma, men det inte verkar hjälpa. Jag har suttit och gått mycket med henne, då närhet gör mer än vad man tror. Hon känner ju en trygghet då. Jag brukar aldrig hetsa upp mig när hon är ledsen, sällan jag känner mig stressad när hon gråter. För hon känner av signalerna direkt om mamma blir hispig så bättre att hålla sig lugn.

Igår kväll badade Ewelyn och Joel och hon sprattlade med dom små benen och plaskade med händerna, nu har hon kommit på hur roligt det är att plaska och skvätta vatten :-)

Jag säger som dom sa på babysången igår. Alla mammor är ju experter på sina barn och visst ligger det en poäng i det, det mesta faller på plats även att man då och då skulle behöva en manual för att läsa av sitt barn.

Jag har ringt om nytt lösen till Vikariebanken nu, men dom måste prata med chefen först så ska ringa imorgon igen. Vore ju toppen om  man kan hoppa in och jobba lite mer, nån lördag eller söndag eller kanske mitt i veckan också. Jag känner mig så nyttig också och mår bra när jag jobbar. Det ger så mycket mer än bara pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0