Morgon, middag, kväll

Det är så det ser ut. Vi går upp, äter frukost (inte alltid, men oftast), fixar lite lunch och sen är det kväll :-) Vad man gör därimellan är individuellt. Vi som har barn varvar nog med blöjbyten, lek och matning och mysiga stunder.

Vi har haft en bra dag hittils. Ewelyn har varit nöjd och glad. Vi låg på sängen och tjuttrade, hon analyserar allt den lilla damen :-)

Jag har dessutom letat som en galning efter en grå kofta som jag beställde för länge sen. Jag vet att den ska ligga någonstans och har heller inget minne av att jag haft med mig den någonstans. Jag är inte så förtjust i koftor, det sticker och har sig, men det är fint. Passar till mycket, även att jag oftast föredrar nån munktröja eller någon collegevariant. För det mesta går jag faktiskt i ett linne här hemma, jag blir så varm.

Zitha har även idag suttit och trixat lite med min blogg, den känns mer personlig även att bakgrunden ska ändras och lite annat ska justeras till, men man får sitta i intervaller eftersom vi båda har barn :-)

Igår kollade jag "Familjen Annorlunda". Det är verkligen kärlek. Hur jobbigt det än verkar vara i mellan varven, så fixar dom det. Dom begränsar sig inte för att dom har en stor familj utan gör det mesta. Men.. Jag kan tycka att det är lite synd om dom stora barnen får ta mycket ansvar och även ibland agera som extra föräldrar då det är ont om tid. Man ska hjälpa till, så är jag uppvuxen, men barn är också barn och det är ju inte syskonen som skaffat barnen utan föräldrarna. Som i alla reality serier så klipps det och mycket kommer inte med. Lätt att man drar slutsatser för det som visas. Men alla har ju rätt att tycka vad dom vill.

Med det sagt så ska jag kolla i frysen och laga lite mat innan Joel kommer hem. Att man kan älska någon så mycket, det är helt ofattbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0