Tisdag

NU känner jag mig piggare, Joel och jag kröp under täcket tillsammans och sov ett par timmar. Passade på när Ewelyn tog förmiddagsluren. Jag har inte fixat iordning mig, håret är oborstat och mysbrallorna på :-) Var ute en en liten kort sväng förut för att andas in lite frisk luft och jag orkade banne mig inte göra iordning mig..

Annars brukar jag försöka sminka mig lite få att få lite lyster och känna sig fräschare, men idag fick huden andas och det i sig är ju också bra ;-)

Det knackade på dörren förut, Joels mamma tittade förbi då hon hade ett ärende här i Mjölby, fick lite panik när klockan ringde eftersom jag såg ut som ett träsktroll ;-)

Diskade stans största diskberg förut och råkade ta sönder ett saftglas. Typiskt. Men var som tur ett Ikea-glas så det var ju inte hela världen.

Nu kollar jag "Förkväll" och ska röja undan lite här. Saker överallt. Men jag vill ha nya möbler, nya förvaringsmöjligheter, nya mattor och andra gardiner. Fick sån inspiration när jag gluttade igenom Mio katalogen ;-) Ja önska kan man ju alltid göra!

Jag har så mycket idéer, ser framför mig hur jag vill ha det, hur jag vill inreda mitt drömhem och hur det ska se ut i Ewelyns rum.. Men dom tankarna får jag lägga åt sidan och istället glädja mig över det jag har så länge. Förr eller senare kommer vi bo i drömhuset, mitt ute på en åker, en stor trädgård, många rum, stort kök och ett vardagsrum där ska det stå en gigantisk divansoffa och väggarna ska vara klädda med sånt som verkligen betyder något, därav väggord som jag tycker är så fint och ger budskap och fotografier på sötnöten.

Jag fortsätter drömma.... :)


Kommentarer
Postat av: Zitha - Mamma till Jack

Aa justde, de sa du ju. De fick du la göra när du fick veta att du var gluten va? Aa de hoppas jag med faktiskt, trött på detta nu :/.

Vart jävligt förvånad, trodde jag hade hål men inte ;).

Kul att du/ni fick sova ut då ewelyn låg o tryna :).

Kram

2010-02-09 @ 22:22:46
URL: http://nrmc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0