Baby sång och framtidsgrubbleri

Vi kom upp, Ewelyn låg vaken i sängen. Hungrig och pigg så jag tog upp henne, fixade mat och stängde dörren om Joel så han fick sova. Han jobbar kväll denna vecka. Tjugo i nio skulle vi träffa Linda, som skulle följa med men hon försov sig så jag och snuttan gick dit själva.

Jag kände ingen där, och var nog yngst. Förra gången var vi desto fler och yngre mammor, men det gick bra :-) BVC sköterskan satte sig hos mig och fikade så vi pratade om allt, från Joels fotograferade då hon sett oss i tidningen till vad jag skulle vilja göra i framtiden..

Jag har ju haft tanken bra länge nu på att kanske sätta mig vid skolbänken, ta det där enorma studielånet (en gång till fast betydligt större då ) och verkligen satsa på mig själv. Då är ju det nästan självklara målet att fortsätta inom vårdyrket, men få mer kunskap och en större utbildning.

Jag blev peppad. När jag läste till undersköterska så sa läraren att det går om man vill, även att man har barn. Och samma sak sa bvc sköterskan, allt går om man bara vill... En vän till mig, Fredrika är en morot för mig och positiv. Det sporrar.

Vi får se. En sak i sänder även att jag skulle vilja ha en lista färdig med "Så här ser min framtid ut".

Idag fick jag hem två paket, en overall... Lite stor men den passar nog snart och även tre dregelscarfs.

Inte fått nåt ifrån jobbet även idag... suck igen... Jag väntar lite till sen lyfter jag luren.

I eftermiddag kväll blir vi  hemma och myser in oss i soffan... Finns det nåt bättre än mor och dotter mys, tror knappast det?! :)

På Lördag ska vi till Sandra och Daniel och deras Oliwia. Jag längtar!

Kommentarer
Postat av: Zitha



jo ja har vart inne på msn men det har inte kommit upp nåt.. :S.

Adda igen :). Ja visst har han :)

2010-01-25 @ 14:10:15
URL: http://nrmc.blogg.se/
Postat av: Zitha

Så ja la till dej nu, hoppas du får en inbjudan då ;)

2010-01-25 @ 19:08:28
URL: http://nrmc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0