Förkylda

Har varken haft tid eller lust att blogga på ett par dagar, men ibland blir det ju så. I fredags jobbade jag. I lördags lämnade vi Ewelyn hos hennes farmor och åkte ut till Heda marknad, köpt bara fika, hittade inget annat och varmt vad det. Vaknade dessutom med halsont. På kvällen åkte vi på 50-års fest, god mat och trevliga människor.

Igår tog jag bilen och åkte ut till Joels mamma. Ewelyn badade i baljan och vi var ute hela eftermiddagen och kvällen. Hon bjöd på mat och fika :) Alltid så snäll.

Kände mig så trött och lustig och imorse blev det värre, näsan rinner massor, halsen är lite bättre. Men jag är matt och orkeslös. Har ringt och sjukanmält mig ikväll, behöver vila och ta igen mig. Men ska jobba imorgon. Jag får alltid så dåligt samvete när jag är hemma, sällan det händer, sällan jag är sjuk, men jag behöver vila. Ska göra mina egna "måsten" som lite städ och tvätt annars blir det soffan eller sängen för min del.

Ewelyn och Joel är också snoriga...

Tydligen många som är sjuka nu, fler hade ringt idag och sjukanmält sig. Bascillerna trivs väl i denna värme ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0