Glass





Lilla snuttan smaskar kall glass :-)

Som jag nog skrivit tidigare i bloggen så har Ewelyn varit trög och hård i magen. Vi har gett henne en massa katrinplommon, olja i maten etc etc. Men inget har hjälpt. Hon verkar inte må dåligt av det, men hon tar i så hon blir precis röd i ansiktet och så ska det ju inte behöva va. Joel var nere på Apoteket förut, men dom hänvisade först till att vi skulle ringa till bvc.

Dom tyckte att vi skulle köpa Lactulos och prova några dagar. Tydligen så kan dom bli hårda i magen om dom inte dricker tillräckligt i denna värme. Vi försöker ge henne mycket vätska av alla dess slag, men hon har en vilja av dess like :-)

När det är såhär varmt så ska man ge dom allt dom vill ha, oavsett om det är socker i. Allting är bra och dom behöver all energi. Så hon har fått lite glass nu några dagar och det älskar hon!

Idag har jag trots min hängiga, slöiga kropp gjort lite nytta. Vi har hjälpts åt här hemma då vi hade tvättid idag (som Joel tog hand om). Själv diskade jag upp all smutsdisk, bäddade rent och badade Ewelyn.

Hon och pappsen gick en svänga förut. Jag kände att jag inte pallade att gå ut, så jag tog hand om lite annat här hemma.

Imorgon är det jobb igen. Jag mår inte sämre, kanske lite bättre då jag i mellanvarven sovit. Sömn är bra. Ikväll hade jag varit mer än belastning på jobbet, både för den jag skulle jobbat med och för dom äldre så mitt beslut att vara hemma ångrar jag inte, även att jag går miste om några kronor. Men pengar är inte allt och det är inte passande att jobba när man har rinnsnuva.

Ny dag imorgon, bara att ta nya tag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0