På väg...

Oj, det blev visst ett till inlägg.. Som om jag inte har nåt bättre för mig? ;-) Vi har precis käkat här och Ewelyn sover.

Efter lite velande fram och tillbaka så har vi bestämt oss för att köpa en ny sulky till Ewelyn. Den vi har nu är inget fel på egentligen, den är smidig, bra förvaring, lätthanterlig osv. Men vi kommer inte kunna ha den i vinter. Det är för små hjul för att kunna köra på grus och i snö. Men för dom ynka femhundra vi gav för den begagnat så har den varit värt pengarna. Så fort vi får den andra sen så kommer vi sälja den vi har nu om någon är intresserad framöver.

Vad har vi tänkt oss istället? Joel var inne på Babyproffsen och kollade på en Emmaljunga och han tyckte den var helt ok, fanns dessutom i en massa olika färger. Men idag när vi var i Söderköping så fick jag prova en Kronan vagn och vilken skillnad det är jämfört med den vi har nu. Lättare att köra, blir liten ihopfälld, inmonterat myggnät osv. Förvaringen är väl som under dom flesta sulkyer ganska små, men man får helt klart plats med lite under.

Sååå... Vi har beställt en sån här:




En röd precis som på bilden. Priset kan diskuteras, det är mycket pengar och vi är inte gjorda av dom direkt, men jag tror inte vi ångrar oss. Det är en fin vagn och jag gillar den röda färgen.

Den kommer inte förrän i September (tråkigt) men den som väntar på något gott...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0