Busunge



Bild tagen igårkväll :) Blev 8 månader igår förresten. Stora tjejen!

Igår när jag var på bvc så frågade jag lite om hur man ska göra vid maten. Ewelyn har börjat äta bättre nu sen dom små bissingarna spruckit igenom i underkäken. Aptiten är väl inte helt hundra ännu, men bättre och bättre går det igen. Bvc sköterskan tyckte att jag inte skulle oroa mig eftersom hon går upp i vikt och det inte märks något vad gäller det, men ändå så blir jag så nojjig. Kan inte hjälpas.

Vi försöker nu lite smått med att hon ska äta mat med små bitar i och det gillar hon inte. Hon nonchalerar, lägger huvudet på sned och blir förbannad. Hon äter vissar sorter från 5-6 månader, men nu när vi testat i från 8 månader och även mosat lite så går det inte. Fick i henne några skedar förut. Bättre än inget.

Det ska tilläggas att vi endast provat burkmat från 8 månader ett par dagar bara. För varje sked hon tar så känns det bra. Men ibland kan jag tänka att är hon enda som reagerar så? Men fel fel. Bvc sköterskan sa att det är mycket vanligt och att det som sagt blir bättre med tiden, men att det är bra att försöka och försöka ännu mer, för bättre kommer det gå och försöker man inte så kan hon bli väldigt kräsen och det vill jag inte.

För övrigt så äter hon mycket, gröt älskar hon likaså efterrätter (men vem gör inte det liksom) och majskrokar och även kex tycker hon om att tugga på. Ska köpa hem lite smörgåsrån och sådant imorgon tänkte jag.

Hon är så tydlig lilla snuttan, har en egen vilja som bara den och visar tydligt vad hon tycker om och inte tycker om.

Nog om det, mitt tålamod är peppar peppar väldigt bra och jag ger inte upp så lätt =) Jag vet att man får igen det ju mer man kämpar på!

Nog om mat, ikväll har hon varit på bushumör. Skrattat massor och varit på alerten. Vi skrattade sådant så jag fick ont i magen och jag älskar hennes skratt, det värmer!

Vi har sålt våran vagn nu. Den ska skickas i veckan och sen kommer pengarna in på kontot, troligtvis efter helgen som direkt ska gå till vårat sparande. Känns bra. Vi försöker så gott vi kan med tanke på den mammapenningen man har, men det går. Allt går om man har ett mål och en dröm. Jag har en bild i mitt huvud hurvida vårat framtida boende ska se ut  till och börja med och vi kommer dit. När vet jag inte. Det får framtiden utvisa.

Ewelyn sover. Somnade bra ikväll. Joel är iväg på fotofika, men kommer nog hem snart.

Ikväll blir det inte många knop. Slappa och ta igen mig för imorgon efter lunch är det tvättstugan som gäller igen.
 
Upp och ner och upp och ner igen.... =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0