Jobb

Måndag igen och första jobbdagen på schemat är avverkat. Det gick bra, men det är väldigt väldigt tufft på avdelningen. Ett par personal till skulle ju inte skada, men det är ju som det är och vi fixade ju allt ändå, duktiga som vi är :-)

Jag fick till och med sluta en halvtimme tidigare då jag inte tog någon rast, inte alltid det går att göra så, men idag gjorde det det. Passade bra eftersom jag hade ärende till Arbetsförmedlingen. När jag kom dit så tog jag en kölapp. Jag fick nr 80 och det var 60. Suck... Men det gick snabbare än vad jag trodde, måste säga att deras kösystem är lite rörigt, för rätt som det är så kommer dom ut och ropar ut numrena plus att det är samma nr till arbetsförmedlingen som till försäkringskassan.

Jag fick prata med en trevlig förmedlare och jag kom ihåg allt jag ville fråga och fick ganska bra svar. Hon visste väl inte riktigt heller över en sak så skulle prata med en annan som är mer insatt inom det området. Jag skulle få hem papper och fylla i. Så det kändes bra när jag gick därifrån, annars finns det ju roligare ställen att besöka =)

När jag kom  hem satt Ewelyn och lekte. Hon hade varit en snäll "bebis" hela dagen. Ja det är hon ju alltid oavsett, men hon har humör den lilla damen. Hon blev så glad när hon såg mig. Men när Joel skulle åka iväg på fotofika så sprattlade hon med benen och gjorde sina höga ljud =) Så jag känner mig mer än trygg att hon är hemma med pappsen. Men saknar henne massor vissa stunder, såklart.

Han kommer nog hem vilken minut som helst skulle jag tippa på. Ewelyn badade ikväll och hon fick lägga sig nu, trött som hon var. Jag tänkte passa på och kolla färdigt filmen jag inte orkade se klart igår. Det och dricka upp kaffet får det bli! Har jag tur kanske jag får sovmorgon imorgonbitti, men jag är så lättväckt så det slutar oftast alltid med att jag går upp ändå ;-)

Imorgon jobbar jag kväll med bästa Brittmarie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0