Lillsnuttan



Lite bestämd, men söt ändå! :)

Sitter på sängen nybadad i väntan på att kvällsmålet ska bli färdigt.

Som jag skrev i förra inlägget så blev det inte mycket sömn i natt. Jag badade henne förut, då brukar hon oftast bli trött efteråt och det blev hon. Hon sov inte mycket i eftermiddag och höll i gång i flera timmar. Men ikväll tog det tid innan somnade, först nu som hon sover. Hon vaknade var femte minut. Övertrött.

Så jag tog upp henne en stund, tänkte att det kanske är närhet hon vill ha. Har suttit vid sängen och vaggat, smekt henne på magen och ryggen, blött nappen med kallt vatten massvis med gånger, fått ny blöja, mer mat. Sjungit, ja allt tänkbart. Men inget hjälpte.

Jag känner mig ledsen inombords nu. Tycker så fruktansvärt synd om henne. Jag är så tacksam att det inte händer så ofta, men när det gör det så känns det som en evighet. Man gör allt för att hon ska bli nöjd. Det skär i hjärtat.

Kanske skulle gråta en liten skvätt, det brukar hjälpa. En dusch vore också härligt (men inte funnits tid till det än) och sen krama kudden. Imorgon ska jag upp och tvätta kl sju. Hoppas hon sover bra i natt nu när hon varit vaken så länge. Hon behöver sova så hon tillfrisknar snart, ja snorig är hon än.

Vill att det ska bli morgon nu så jag får se Ewelyn glad och pigg, struntar i vad klockan blir när hon vaknar, bara hon vaknar med ett léende :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0