BVC

Idag har vi varit på BVC och jag körde, hör inte till vanligheten då jag inte har någon bil  hemma om dagarna, körde även hem ifrån kalaset igår och jag saknar det, det är en skön känsla att sätta sig bakom ratten ;-)

Det gick bra på BVC! Första sprutan så gjorde hon ingen min alls, va helt tyst andra sprutan så blev det lite hängläpp, men hon skrek inget direkt, så det gick över förväntan till skillnad mot förra gånen då hon gallskrek och var helt förkrossad. Nu är det gjort iallafall och hon var så duktig våran lilla tjejja.

Nu sover hon efter att ha ätit lite puré och även en slunk ersättning. Vi får se om hon får någon feber som sist, men vi har laddat upp med en ny temp och suppar.

Hon ligger precis på kurvan och har växt på både längd och bredd, inga utslag och är pigg och glad för det mesta. Nu är det ju en tand som spökar imellanåt, men bortsett ifrån det så är det en nöjd tös.

Hon rullar och har sig från rygg till mage, från mage till rygg och ligger som en banan :-) Hoppar med rumpan och sprattlar med benen, det är så underbart med alla framsteg och det är en härlig ålder hon är i nu då hon är med mycket mer.

Jag har ringt till jobbet igen och dom hade inte hunnit med att registrera mig men skulle göra det idag.

Jag vill ha nya möbler, och då behöver jag jobba för att få pengar, svårare än så är det inte. Men denna gång så ska Joel få bestämma för när han berättade om sina idéer så höll jag med för en gång skull. Jag skulle ha lyssnat på honom mycket tidigare. För jag ångrar mycket av det som jag valde när vi flyttade hit.

Skinnsoffan håller på och spricka, mattan är skitful och går inte att få ren, bordet är ifrån 80-talet typ och tv bänken och vitrinkåpet är för tråkigt. Matsalsbordet och skänken är jag nöjd med i tv rummet, resten får gärna bytas ut ;-) Vi känner ingen panik, men ska försöka spara undan lite till det också. Vi är bra på att spara.

Jag älskar förändringar och att få förnya sig, det hör ju inte till vanligheten, men får jag bara hoppa in och jobba lite så är det värt det :) Och Joel får egentid med Ewelyn, det är nyttigt att hon både är hos mamma och pappa, hon är så pappakär och smilar upp sig så fort han kommer hem. Mysig liten E man fått!

Vi skippar alla måsten idag och tar det som det kommer, avvaktar och ser hur snuttan mår. Kanske en promenad i det vackra vädret, det ska vi nog se till ;-)

Denna vecka är näst intill fullspäckad också, men jag gillar det. Då går tiden fortare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0