Host host...

Sjukvården för mig har inte alltid vara bra, det är många många man verkligen förundrats över hur dom gör när dom anställer sjuksköterskor, uskor, läkare etc etc. Det är många gånger man blivit sviken för att det känts som dom inte tagit en på allvar och man har blivit besviken eftersom man känns som en i mängden, som att man inte spelar någon roll..

Men idag så måste ja ge dom en ros. Efter en sömnlös natt med en hostande Ewelyn, jag blev så rädd för hon kräktes och jag trodde lungorna skulle brista på henne så mycket hostade hon.

Joel åkte ner till Apoteket och frågade om något dämpande, men dom hänvisade till sjukvårdsrådgivningen, så vi ringde dit. Dom sa att det receptfria på Apoteket inte skulle hjälpa och att det inte var någon idé att slänga ut pengar på något som säkerligen inte skulle ge någon effekt, så dom hänvisade vidare till VC. Fick prata med en trevlig sjuksköterska som tyckte att vi eventuellt skulle åka in och få något receptbelagd och hon skulle höra av sig inom en halvtimme efter att hon pratat med barnläkaren, hon ringde i tid och sa att läkaren skriver ut slemlösande Mollipect på recept till henne och om hon får över 39 i feber så skulle vi ringa.

Dom rekommenderar ju inte att man ska ge Mollipect förrän dom är 6 månader, men han sa att ger man bara vid behov och den mängden det står på flaskan så gör det ingenting. Jag har redan sett en tendens till bättring tack vare att han skickade receptet via datorn så vi slappa klä på henne och fara när hon mår som hon gör.

Inte fråga om pengar, men jag trodde att hostmedicinen skulle vara svindyr, men så fel vi hade och det får kosta vad det kostar vill för Ewelyns hälsa går före. Därmed basta :-)

Ikväll blir det mys... Jag ska ägna all tid åt henne förutom när hon sover. Jag ber till Gud (även att jag inte är troende) att hon ska få sova sina timmar inatt och att hon vaknar pigg och glad imorgonbitti!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0