Min härliga underbara dotter ;-)







Ja ibland får hon till det minsann, hon ä la bara för goer den lilla pluttan!

Sitter och kollar "Förkväll" på Tv nu, det har blivit en vana. Tycker dom tar upp många olika saker, skönhet, ekonomi, kärlek och relationer, mat tips och en massa annat underhållande.

Joel har varit så effektiv idag. Han har jobbat, tvättat bilen utanpå och inuti, varit och handlat inför veckan och nu tar han en powernap, Ewelyn också. Hon får sova en liten stund till sen måste jag nog väcka henne så hon sover i natt :-) Planering, planering...

Vad har jag gjort tänker ni? Ja bara för att man är "mammaledig" som det så fint heter så gör man så mycket som man faktiskt inte tänker på. Jag går upp på natten, matar, byter blöja, tvättar och torkar, diskar, plockar, gosar, bäddar sängen, svarar i telefonen, byter kanal på Tvn, sätter på radion och bara, ok ok, inte så bara men jag finns till för min dotter varje dag. Men vissa stunder kan jag personligen säga att det känns som att jag inte gör så mycket. Men ni ser ju man gör mer än vad man tror, vi mammor får ge oss själva en kram för om det är något vi är bra på och som vi har inom oss det är att vara mamma OCH jag ser mig inte som "ledig" för att jag är mamma, eller hur? Jag är hemma och tar hand om vårat barn. Fast som sagt jag ser det inte som jobb heller. Det här blev invecklat. Virr Malin är i farten...

Dr Phil sa en gång på Tvn att ha ett barn är att ha ett heltidsjobb, att ha två barn är att ha två heltidsjobb hur blir det då och man har tio barn???? Kan inte riktigt hålla med. Jag ser det inte som att jag har ett heltidsjobb när jag är hemma med min älskade dotter.. Hmm....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0