Ny vecka nya möjligheter!?



Ewelyn med sin mormor

Ewelyn och Conny

God Morgon!

Nu är det Måndag morgon igen och jag tycker helgen bara har rasslat förbi. Dom går alldeles för fort, även att det är skönt med vardag så är helgerna lite extra mysiga tycker jag. Vi har haft en bra helg.

Igår var jag ju på jobbet och hälsade på och dom ville att jag skulle jobba i sommar. Jag tänkte, funderade och grubblade om vartannat om vad jag vill göra. Jag är ju en vel maja och kan aldrig bestämma mig, jag tänker på det positiva med att jag tar ett vik i sommar och även det tråkiga negativa.

Det positiva är att jag får vara på en arbetsplats där jag trivs och känner mig hemma. Jag har fått mer i timpenning och jag kommer må bra av att känna mig nyttig och få mer energi. Vi kommer kunna spara undan en massa pengar till drömkåken och det gör att vi kommer kunna flytta fortare. Det är till stor hjälp eftersom mammapenningen inte ger så mycket. Sedan vill Joel vara pappaledig och har inget emot det, han får då dubbelt betalt på något konstigt vänster, och till sist slipper vi gå varandra på nerverna ;-) I denna lägenhet så känner man sig väldigt instängd så att ha något att göra är bara bra för oss.

Joel kommer få mycket tid tillsammans med Ewelyn och pappa-dotter tid är bara nyttigt om man tänker långsiktigt. Så visst väger det för!

Det negativa är att jag kommer vara ifrån min dotter som jag saknar massor när jag är ifrån henne, jag få slita i värmen och svetten kommer rinna. Men har man klarat en sommar tidigare som höggravid, ja då klarar man ALLT.

Det bådar både gott och ont, men framför allt mer positivt.

Jag vet inte ens om jag får jobba heller för den delen, men ska ringa och prata med dom idag tänkte jag och kolla läget, måste veta hur det blir med Vikariebanken också.

Oj, klockan är över 6. Idag är det babysång. Får hoppas magen ger med sig, har så ont :-(.

Allt för mig nu, kanske uppdaterar efter sången och när jag pratat med jobbet!

PUSS & KRAM

 


Kommentarer
Postat av: Zitha - Mamma till Jack

men vad rolig för dej att du kommer kanske få jobba i sommar :).

Du är uppe med tuppen ser ja, ;).



Nej fy, helgen har varit rätt hemsk. Både jag o Jack har varit sjuka. Men ja har knaprat i mej panodil så ja har orkat :). Men nätterna har varit hemska, stackars lilla fisen. Han måste ha gör ont. Tänderna har ju kommit fram också, så han har både förkylning + tänderna. Så i natt fick han ligga emellan oss, och de gjorde mycket. Han vakna bara en gång. Så han ville bara ha närhet :)!

Hoppas allt är bra er.

Kram

2010-03-01 @ 12:13:00
URL: http://nrmc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0