Pasta a la Malin

Jag har varit trött idag, inte alls pigg. Så när Ewelyn tog sin middagslur då gjorde jag det också. Slängde ihop en pastasås och min glutenfria pasta förut och strax ska la familia ut i friska luften! Skönt och gå på kvällen, för då sover man bättre, men lite synd att solen inte är framme.

Tänkte bjuda er på mitt recept ifall ni får idétorka på vad ni ska göra för lunch ;-)

Detta behövs:

- 1-2 pkt bacon
- 1 purjolök
- 1 burk majs
- Ev 1 paprika (gul)
- Mögelost
- Matlagningsgrädde
- Salt och svartpeppar

Stek bacon. Skiva purjolöken och paprikan. Lägg i stekpannan tillsammans med baconen och majsen. Fräs det lite grann. Smula sönder mögelosten och lägg i stekpannan så den får smälta. Tillsätt matlagningsgrädde efter behov och salta och peppra!

Servera med pasta :-) Lätt, gott och billigt!

Nu ska vi klä på oss och ge oss ut sen tar vi kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0