Vårtecken

Igår kväll tog vi en långpromenad hela familjen. Någonting som verkligen är ett vårtecken för mig är när jag ser tussilagon. Den är söt, luktar gott och det är så fint att sätta dom i ett litet glas eller i en äggkopp på köksbordet. Det har jag gjort sen jag var liten och traskade omkring med gammelmormor. Man blev så extas när man fick se den lilla gula blomman.

Sedan känner man ju att våren är kommen när man ser snön smälta bort, när man hör alla fåglar kvittra och när solen skiner rakt i ansiktet på en. När man dessutom kan hänga in den tjocka dunjackan och ta fram en tunnare jacka och när man kan ha på sig sina gympapjuck utan att man får snö i dom och slipper halka. Att se asfalten gör mig också otroligt glad...


Idag har vi inga planer, jag ska ta en dusch. Plocka lite här hemma och gå ut en svänga. Vi är inte helt på topp ännu tyvärr, men vi ska försöka göra det bästa utav denna dag ändå!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0