Du är vacker...

Just ordet "Vacker" tycker jag är så fint, innebörden i det ordet är så stort. Man kan vara vacker både på insidan och utsidan. Joel brukar häva ur sig dessa tre ord när jag minst anar det, när jag står och diskar med flottigt hår uppsatt i en slarvig knut och luktar allt annat än gelehallon. Det är just då som man själv inte känner sig särskilt vacker, men det är ju då man vill höra det. Eller?

Jag har så svårt att ta till mig komplimanger, rycker mest på axlarna och småler lite eller säga något som "Va, skämtar du? eller "Aa, just det...". Önskar bara att jag kunde bli bättre på att säga sådant tillbaka, för det är ju det jag faktiskt tycker, men jag tänker inte på det. Men jag har blivit mycket bättre och man borde, tycker jag ge varandra minst en komplimang varje dag. Det behöver inte vara "Va vacker du är" utan det kan räcka med att säga hur duktig personen är, visa sin uppskattning genom en kram eller varför inte ett gulligt sms. Mer kärlek åt folket. Det mår vi bra av.



Idag har vi inte gjort särskilt mycket. Dagen började tyvärr lite kaotisk. Tog en dusch och när jag skulle tömma ur badkaret så blev det översvämning. Ewelyn satt i babysittern som tur var så hon fick inget på sig, men det var rena rama sjön på hela golvet. Toalettpappret blev blött och mattan dyngsur. Så idag ringde vi fastighetsskötarn så han skulle dyka upp imorgon. Går ju inte att ha det såhär. Joel  har försökt att rensa mer en avloppsrensare som vi lånat av hans mamma, det har hjälpt lite, men sedan blir det likadant igen.

Efter duschen fick  jag ett sms att Tessan inte mådde bra och hade spytt och sovit dåligt. Ja att vara höggravid har sina tunga dagar. Men jag klädde på Ewelyn så gick vi en runda själva. Strålande sol, skönt var det!

När vi kom hem slängde jag ihop en lasagne så det åt vi idag. Joel var och växlade in lite pengar, sådant som vi lagt undan. Nästan tvåtusen spänn! Perfekt, dom ska ju gå till Stockholm till mat och boende :-)

Lilla fjunet sover sen en kvart tillbaka och jag sitter här med kaffekoppen på bordet och laptopen i knät.


DU ÄR VACKER



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0