Ewelyn med röda mulen



Mätt och nöjd efter en stor tallrik äpple & pärongröt :-)

Det syns inte på bilden, men hon är röd under näsan efter allt snoreri, dessutom har hon ett rivsår vid ögat. Jag förstår inte hur hon lyckas riva sig själv, tycker vi inte gör annat än och fila hennes naglar, men dom växer så fort och vassa blir dom snabbt på hennes fingrar. Hon gnor ju så dant i ansiktet också, speciellt i munnen och ögonen när hon är trött. Man kan ju inte sätta på henne vantar precis ;-)

I morse när vi var ätna och klara så tog jag med mig Ewelyn och gick ner till Ica och handlade lite småsaker, köpte mangopuré och potatis och majspuré. Hon har lite svårt för en del sorter, speciellt kyckling och rotfrukter som jag köpte en gång, men det är bara att försöka. Ju mer hon får smak på det, desto bättre går det ju. Men det syns ju så väl på vad hon gillar mest :)

Jag hade en känsla att farmor skulle dyka upp idag, men har inte hört något. Vi hade ju inte bestämt någon dag, men jag sa att jag skulle jobba imorgon, men hon kanske kommer efter det, fast nu när jag tänker efter så jobbar hon ju imorgon också, hmm.. Ja, det märks!

På Fredag kommer mamma hit iallafall och gör oss sällskap ett par timmar, hon är bebissugen =)

Blev visst några inlägg idag, men är man en bloggoman så man ;-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0