Försäkringskassan

Vi skippade sången idag. Ewelyn hostar och snorar och jag själv är inte helt fit for fight. Så jag passade på att ringa några ärenden, bland annat till roliga försäkringskassan då jag undrade lite över ett par saker.

Mina dagar tar snart slut, i början på Juni. Hade det på känn, men tycker det står lite konstigt på nätet så jag ville fråga. Så min kära sambo får skriva över några dar till mig, eftersom det blir ett glapp ett par veckor innan sommarvikarietet sätter fart. Men i sommar så sparar vi ju en del, men jag kan inte sticka under stolen med att man känner sig lite stressad inombords.

Försöker ta fram det där inre lugnet. Hade man haft en fast tjänst så hade det ju underlättat, men nu är situationen inte så och då får man göra det bästa utav det. Tack och lov så sparar jag ett par dagar nu när jag jobbar.

Tycker inte att man ska behöva känna den "panik" nu när man är hemma och ska njuta av tiden med sitt barn. Joel tar så lätt på allt och visst hade jag önskat att jag kunde se allt från den ljusa sidan också, men jag VILL veta hur det kommer se ut, samtidigt som jag tar dagen som den kommer. En lite knepig kombo kanske, men det så jag fungerar.

Jag har även bokat in lite jobb i helgen som kommer nu, för att tjäna in ett par dagar.

Nä, idag är det Måndag och jag ska/vill vara positiv :-) Så nog om denna myndighet...

Resten av dagen spenderar vi hemma, ska greja lite sen när Joel åkt till jobbet. Nu är han och hämtar bilen som varit på service.



Stor blöt puss till er! ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0