Lilla kexet :-)

Efter en vanlig trötthetsmorgon så gick vi ner till jobbet. Var på tre avdelningar, dom jag varit mest på och även idag så fick man många kramar och komplimanger, fast mest fick Ewelyn såklart. Hon var så snäll och lugn. Lite grinig bara, men hon var aldrig ledsen. Hon blev lite trött, men inte så konstigt med alla människor som tittar på henne och vill hålla i henne :-)

Utan att verka skrytsam så var det flera som sa att hon verkar vara en väldigt lugn och trygg bebis och jag håller med. Största tiden av dygnet så är hon lugn, men även hon får sina små utbrott i mellanvarven :-D Och då spelar det ingen roll hur man bär sig åt för ingenting är bra =)

Sommaren kommer nog bli tuff även denna gång har jag en stark känsla av, för det är väldigt krävande och stressigt på avdelningen. Dom har till och med satt in extrapersonal och det är eventuellt tal om det igen, men inget är säkert. Sedan verkar som att jag kommer jobba en hel del helger, med vikarier. Min tur igen att jag åker på det. Då känner man att man har huvudansvaret eftersom man varit länge.

Men eftersom jag inte jobbar så mycket nu så går det ju åt mer energi, men det fixar jag :-) Nu behöver jag ju inte tänka på någon bebis i magen, utan mer för min egen skull.

Hann inte mer än att komma ut så sov hon gott i sin kärra. Jag såg att jag stod med på listan nu över helgen, så hoppas det blir lite jobb framöver. Skönt socialt och härligt med lite extra klirr i kassan.

I Måndags var ju Joels mamma här och hade köpt med sig fika och Ewelyn fick prova ett mariekex för första gången. Hon blev så till sig, ja allt som kan stoppas i munnen går hem :-)

Just ja. Ewelyn har sagt flera gånger nu "pa pa pa" och idag på jobbet "ma maama". Elin hörde det, men inte jag :-/

Nu blir det inget mer bloggande idag/ikväll. Två inlägg får räcka.


Bjuder er på en söt bild, till skillnad mot den förra på mig... HAHA!




Mammas och pappas ögonsten :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0