I min säng...

Bloggar ifrån sängen nu... Fötterna känns lite möra. Satt vak dom första timmarna sen byttes vi av och då blev det en massa spring igen.. Tycker dom kunde ändra lite på systemet för på den avdelningen jag var på ikväll så måste dom ta alla ute larm också. Alltså larm som egentligen borde gå direkt till hemtjänsten. Så vi får i princip släppa allt vi håller på med och kuta ner i snabbt tempo för att svara i den telefonen. Sedan dokumentera och ringa hemtjänsten, sen upp igen och fortsätta med det man höll på med!

Det har varit så länge och personalen tycker det är jobbigt också, dels så måste man ta dom snabbt för annars går dom över till ett annat boende och att bara släppa det man håller på med är inte alltid så lätt ska ni veta...

Ja, det finns mycket man kan ändra på, men mycket bra är det ju också såklart. Jag blir ju lite extra vimsig som hoppar runt på alla avdelningar och det är mycket man ska komma ihåg :-)

Det ska bli skönt att få sova, att blunda... Vakna med förhoppningsvis ny energi och vad morgondagen har att bjuda på vet jag inte. Planeringsdag på dagis, därmed stängt. Det lutar åt en mysdag för sen ska jag jobba på kvällen....

Nu när jag jobbat en del så vill jag verkligen ta tillvara på tiden med Ewelyn.. För även om vi ses så mycket så tänker jag på henne nästan jämt.


Sovgott mina kära vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0