Jeans

Nu är det Söndag! Inget söndagsångest än så länge :-)

Ingen telefon ringde imorse. Iallafall inte ifrån jobbet. Suck! Hade gärna jobbat för att öka på min ersättning lite. Men jag kan ju inget göra åt det nu så får njuta av en ledig idag :-)

Joo, tänkte visa er jeansen jag beställt.



Liten bild, men såhär ser dom ut iallafall!

Jag använder inte jeans speciellt mycket nu, bor typ i jeansleggings då jag tycker det är bekvämast och dessutom snyggt. Nu blir det ju kallare och leggings håller ju inte värmen speciellt mycket.

Förr var jag ett riktigt märkesfreak. Jeansen bestod av allitifrån Diesel, Fornarina osv osv. Jag tycker ju såklart att dom är jäkligt snygga och håller oftast bra kvalité år efter år.

Men efter graviditeten så har min kropp ändrat form. Höfterna har blivit bredare och likaså rumpan är ju större också. Har väl alltid varit rätt stor, men nu är den hmm.. Inte tajt iallafall ;-)

Dock har jag gått ner i vikt (utan att banta). Det syns på vågen och märks på byxor, men när jag ser mig själv i spegeln så ser JAG ingen skillnad. Tyvärr.

Byxorna jag hade förr sitter inte alls som dom gjorde och det tycker jag är synd för dom pengarna man lagt på jeans är ju ett ex antal tusenlappar.

Nu har jag som sagt beställt ett par ifrån H&M. Jag har ett par sen innan som sitter bra så jag hoppas att dessa håller samma mått storleksmässigt.

Jag kan ju inte sticka under stolen med att om jag haft mer tillgångar, pengar att slösa med så skulle jag föredra riktiga märkesjeans. Men nu måste man hålla sig till sin budget då det är en liten dam som liksom mig behöver fylla upp sin garderob ;-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0