Frusen flicka

Sitter här i soffan och fryser även att jag har en tjock, varm, gosig kofta på mig..

Jag fryser ofta, gör jag inte det så svettas jag som en gris. Jag kan nog inte ha en normal kroppstemperatur =)

Nåväl, pappa och hans sambo var här idag och fikade. Hade med sig en present till Ewelyn, ett litet piano. Sedan ska han öppna ett fondkonto åt henne och spara en liten peng varje månad. Hon kommer ha mycket pengar sen när hon blir äldre eftersom vi sparar åt henne själva också varje månad.

En bra present faktiskt. Jag hade önskat att jag hade haft sådana pengar till körkort eller boende när jag fyllde 18. Så viktiga pengar.

Ewelyn sover, mitt andra hjärta vilar. Han ska åka och köpa lite mat strax.

Har tänkt åter igen.. Funderar på om jag ska lägga ner bloggandet? Jag har förvisso inga speciella anledningar för jag älskar att blogga, tycker det är superkul att dela med mig av mina tankar och funderingar, ge tips och råd. Men jag är så spontan att jag ibland utan att tänka på det blottar mig lite för mycket kanske.

Mycket kan ju feltolkas, för det man tänker och känner inte alltid hittar dom rätta orden. För er som inte träffat mig, som inte har kontakt med mig förutom via bloggen. Kanske vill ni träffa mig in real life istället? :)

Det är skitkul att följa andras bloggar, veta som händer och hämta inspiration. Att blogga är ju ett bra sätt för andra att hänga med om man nu inte har möjligheten att ses.

Hmm, jag tror det kommer bli svårt att sluta blogga. Det har blivit en vana för mig. Min lilla dagbok där tankar blivit till ord. Det har varit ett sätt för mig att kunna slappna av och bara skriva av mig om allt och inget liksom.

Jag bara undrar om jag nu bestämmer mig för att fortsätta blogga: Tycker ni bloggen är bra? För privat? Tråkig? Vill ni att jag ska fokusera extra på något? Eller fortsätta i samma anda. Hmm, jag vet nog inte själv, så tar gärna emot era tips med glädje!


Slutbloggat för denna dag och nu håller vi tummarna för lite jobb imorgon.... Låter väl nästan för bra för att vara sant, vissa avskyr att jobba, är trött på sitt jobb, men jag. Jag vill inget hellre än att jobba. Det stärker min självkänsla och gör så att jag mår bra.

Måste bara hitta tillbaka till den där lilla gnistan.. Den som jag vet glöder, men inte riktigt vill ta fart.

Nae, nu får jag sluta.. Blir bara en massa pladder här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0