Inga bilder, men text...

Måndag ingen. 4 Oktober. Efter mitt velande om jag ska fortsätta blogga eller inte så bloggar jag väl under tiden, tills jag känner att det får vara nog!

Idag har Ewelyn och jag varit på babysången. Sjöng och fikade. Vi har spenderat mycket tid ute i det underbara höstvädret. Satte oss vid en bänk, sen började det blåsa och då tågade vi vidare. Möttes av en arbetskamrat och givetvis blev det mycket jobbsnack =)

Hon ska gå i pension nu i December, då sa hon att jag kunde få hennes tjänst, men tyvärr så är det ju inte hon som bestämmer och det lär nog inte bli någon tjänst som kommer ut sen heller. Tror knappast det, men hoppas kan man ju alltid göra!

Jag har varit dålig på att äta idag.. Hoppade frukosten som vanligt, smällde i mig en tallrik fil och lite crunch och en halv banan.. Det jag ätit idag. Inte bra, men jag känner mig inte trött. Aja, ska fixa till mig en smörgås sen =)

Vissa dagar har jag ingen aptit och då kan jag inte tvinga i mig mat, idag var det en sådan dag. Men jag har heller inte känt mig hungrig. Jag äter bara när jag är hungrig och det är inte särskilt ofta nuförtiden :-/

Jag har redan lagt Ewelyn, vi höll på och lekte för fulla muggar i köket och efter ett skumbad så började hon gnälla och gno sig vid örat.

Hon är så go och ATT hon utvecklas.

Senaste tiden så har hon gått ett par steg med gåvagnen stel som en pinne, men framåt kom hon =), hon hämtar saker om man ber henne och pratar mer och mer. Inte på beställning dock ska tilläggas utan det kommer när hon vill =)

Idag käkade hon banan direkt ur skalet, brukar annars mosa den åt henne, men hon tog ett par tuggor själv.. Ja,  hon är fortfarande lite svår att äta stora bitar som kött, kyckling, men pasta och grönsaker slinker oftast ner och fisk.

Mamma sa att jag var likadan, hon fick mosa länge åt mig hahaha.. Men idag så äter jag ju inte passerat ;-)

Alla barn är olika, på alla sätt och vis. Varje framsteg är stora framsteg och jag njuter av att se hur hon växer, även om jag kan sakna när hon var nyfödd och sov bredvid mig i sängen.

Ikväll kanske Tessan kommer upp på en kaffe. Annars ska jag duscha och slappa framför tvn. Det är jag banne mig värd!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0