MYSPYS





Min älskade Joel är hemma. Saknat honom.

Tessan följde med mig till Synsam och det gick bra. Har gjort synundersökningen för glasögon nu också. Har några veckor på mig att bestämma mig då jag får hem samma linser jag har nu gratis under tiden jag funderar.

Det tråkiga är bara att eftersom jag har ett så konstigt synfel (kommer ej ihåg vad heter) på ena ögat så kostar bara glasen 4000! Sen ska man ha en båge till... Puuh!

Mina linser kostar dock cirka 2000 i halvåret. Så slår man ut det så blir det ju en stor kostnad det också.

Men så känner jag som så, att ska jag skaffa nya glasögon så vill jag ha en fin båge till. För jag gillar inte den jag har nu.

Det allra bästa vore ju om jag kunde välja båda två, som jag gör nu fast med nya glasögon. Hmm...Sweet dreams Mallsan =)

Det är inte lätt att vara halvblind. Men finns ju betydligt värre handikapp, men för mig är det jobbigt imellanåt. Ja jag är nästan blind på mitt vänstra öga. Haft sen födseln.

Det gick bra iallafall. Hon var så snäll Ewelyn även att det tog sin lilla tid som jag trodde att det inte skulle göra. Vi gick en redig promenad efteråt så mellan kvart över tre till halv sex var vi ute snuttan och jag.

Nybadad och trött ligger hon sen en stund tillbaka i sin säng och sussar gott..


Snart ska vi smaska potatisgratäng och biff och MASSA godis som Joel köpt hem :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0