Tornby med Helene

Idag åkte snuttan, jag och Helene till Tornby. Första stoppet blev en tripp inne på Ikano för att hitta ett fodrat regnställ.

Jag köpte ju ett regnställ på Gekås till Ewelyn,  men det var alldeles för stort så det lägger jag undan och sparar. Kostade inte många kronor så är inte hela världen, men ändå.

Kikade på alla tänkbara ställen, men fastnade för ett inne på Lindex. Ett rött i strl 80.

Men det är ju verkligen inte billigt. Med jacka och byxa gick det på över femhundra! Men nu har hon ett, lite stort ändå men betydligt bättre än det andra så det blir nog bra :) Väldigt fint är det!

Med stjärnor på sidan. Jag har fått dille på stjärnor nu, ska sy en kappa sen till Ewelyns rum med stjärnor på. Måste bara hitta tyget först =) Men har fått lite tips.

Sen köpte jag ett par extra raggsockar och en extra mössa inne på H&M. Fick ju ett par stövlar av Helene, men nu är dom inte för stora och jag vill att hon ska kunna ha dom nu när hon börjar på dagis.

Så hittade ett par på Skopunkten. Heller inte så billiga för dom små skorna och då var det ändå Skopunkten som sagt. Men vi mätte foten och dom sitter som smäck =)

Gick in på Toys R Us också och köpte ett par presenter tills imorgon. Mest för att hon ska få paket, så inga dyra grejer, vi ska sätta in en slant på hennes konto sen också..

Lunch käkade vi inne på IkEA, köttbullar och mos. Gött!

Så ja, det gick åt en hel del pengar idag, men vissa saker måste hon ju ha och inte vill jag att hon ska frysa. Det blir nog bra. Det är nödvändiga ting!

Imorgon fyller våran snutta 1 år och idag är hon med i Östgötatidningen =)

Haft en härlig dag med en härlig vän och sällskap av min underbara tjejja så kan det inte bli bättre.

Har fixat tvätten som var kvar efter att Joel åkt till jobbet, dammsugat och diskat, badat Ewelyn. Ja, listan kan göras lång och jag är ännu inte färdig.

Men det får duga. Hur jag än gör så blir jag aldrig nöjd. Ska ta en dusch strax och luta mig tillbaka i soffan. SKÖNT!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0