I väntan..

på att Ewelyn ska vakna och brist på sysselsättning. Eller nja, det har jag väl inte. Finns alltid nåt att pyssla med, men maten är gjord, disken avverkad och när hon vaknar så ska jag ta tag i dammsugaren. Vill inte riskera att hon vaknar nu för hon behöver sova ett tag.



Klädde på oss gick en timme :-)

Det är ruggigt ute. Nästan så jag tänkte köpa mig ett par vantar. Men orkade inte gå in i någon affär. Jag älskar att gå i affärer, men lika väl som jag gör det så uppskattar jag att bara vara utomhus och andas in den friska luften...


Vi har velat fram och tillbaka hur vi ska göra med Ewelyns 1-års kalas. Självklart så ska hon bli firad, på sin dag av oss men även av tjocka släkten. Det är så tråkigt att man "aldrig" kan sammanstråla och fira tillsammans på båda sidor, dels så passar det sällan med jobb etc och givetvis så förstår jag att man inte kan ta ledigt hur som helst, men ändå lite tråkigt tycker jag nog att det är.

Man blir så bunden när det ska vara olika dagar, speciellt då det oftast blir på helger. Den tiden vi alla tre i familjen har tillsammans och för att det är då som det oftast dyker upp jobb åt mig.

Farmor tyckte att vi skulle ta en dag bara och passar det inte så får det vara och det kan jag nog hålla med om. Joel tycker likadant.

Men sen vet jag säkerligen att några kommer någon annan dag, ja då får det väl vara så. Jag kan inte vara otrevlig eller otacksam det är inte min melodi. Joel har hårdare skal än mig ;-)



Snart vaknar nog min lilla pärla och jag funderar på att ta en promenix till sen senare i eftermiddag. Känner att jag behöver ta ett rejält ryck här hemma bara. Det ser mer eller mindre ut som ett kaos :-)


VILL FLYTTA NU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0