Kräks

Jag börjar känna mig lite apatisk just nu. Varit inne två dagar så man längtar ut samtidigt känns det som att Ewelyns sjuka smittar av sig lite på mig.

Nog att jag är uppe och skenar fram och tillbaka, men när man är inne och som idag. Hade på mig morgonrocken och oborstat hår hela dagen/fortfarande, gulle mig ;-)

Joel ringde sjukvårdsupplysningen ikväll och rådfrågade lite. Såklart är jag tacksam för råd av nära och kära, men alla barn är olika och jag känner mig tryggast i att prata med dom som jobbar med det.

Tydligen går det mycket "barnsjuka", hosta, kräks, snoreri och feber.

Ikväll satte hon sig upp i sängen och spydde ner hela täcket, lakan och sig själv.

Så tvättmaskinen går varm.

Dom sa att det smittar så nej, jag tänker bort det.....

Bara Ewelyn blir frisk och kry! Det är det enda som existerar nu.

Sen kör hon med sin lilla tumme i munnen igen och säger "aj aj.. aj". Bissingar, hon ser lite svullen ut på ett ställe i underkäken. Ja upp ska dom!

Jag ska avsluta detta inlägg med att Ewelyn lärt sig ett nytt ord.

Hux flux sa hon "Apa", en bild i hennes godnattsaga. Så varje gång hon sett den nu så säger hon just "Apa".

Förövrigt förutom spya så har kvällen varit mysig. Vi köpte hem färdig kvällsmat och jag unnade mig ett glas cola och lite godis ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0