Lite update...

Tog våran bil idag och hämtade Ewelyn och sen till tandläkaren, där byttes vi av och Joel och Ewelyn åkte hem.

Min kära sambo gick igenom lite grejer i bilen. Ja det är skillnad på manuell och automat och alla bilar har ju sina finesser.

Det gick faktiskt bra, det kändes bra efteråt så får jag bara köra lite mer och oftare så. Jag blir lite larvig när det går för lång tid, men så fort jag sätter mig vid ratten så släpper det. Känns det inte som jag gjort annat :-) Himla smidigt med automat egentligen.

Det tog ca 10 min hos tandläkaren. Hon petade och sköljde rent med vatten. Jag skrek till en gång för det gjorde så jädrans ont! Hon förstod inte varför jag inte hade hört av mig tidigare och gått med det. För det kom massor med var och äckligt :-/ Sedan hade jag bitit i tandköttet eftersom det låg lite ovanpå tanden och hon kunde se en svullnad.

Så nu är det 10 dagar Kåvepenin som gäller.

Nästan 700 spänn gick det kalaset till på (bortsett från pencillinet), men ändå skönt att ha varit där.

Det tråkiga är bara att hon kunde se i journalen att jag hade två hål som inte var lagade sen förra året. Men någon tid fick jag aldrig hem sen rann det väl ut i sanden. Så har fått en tid nu i slutet på Mars.

Jag ser pengarna bara flyger iväg...Kanske tandläkare/tandhygienist man ska utbilda sig till =)

Men tänder är viktigt och dom ska man ju ha länge.


Ni får ursäkta dom dåliga bilderna och allt är inte klart ännu. Nya lampor och krukor ska upp i fönstren innan jag är nöjd, en ny matta ska inhandlas under soffbordet någon gång framöver.



I köket



Har en liten donna här hemma som gärna rycker i gardinerna därav är dom inte så raka ;-)

Lite färgglada kuddar och annat smått blir det med framöver


Nu ska jag plocka undan i badrummet, hälla ut vattnet i Ewelyn badbalja och plocka ur tvättmaskin och diskmaskin. Ja det finns alltid nåt att göra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0