Det blev en tripp till..

VALLA med Jocke och Jack :-)

Bildregn kommer!



Förväntansfull liten donna



Höns och tuppar





Jocke och Jack



Lite läskigt va det till en början...



Några getter





Jack



Tuppen :-)



Ewelyn fick till sin stora glädje se några kycklingar, dock gömde dom sig lite.. men några glimtar fick vi allt se av dom små hårbollarna :-)



Närbild



Hönan med sina små bebisar :-)



Ewelyn och jag



Promenerar, vi hade iallafall tur med vädret ;-)



Ännu fler hönor och tuppar



Intressant vad det...



Vi lockade fram hästarna med knäckebröd som vi hade med oss :-) Och den ena hade prickar på sig precis som "Lilla Gubben" :-)



Pappa Joel var lite skraj *blink*



Men han gav hästarna knäckebröd ;-)



Oj oj :-)





Fikastund



Vi vuxna lekte också :-)





Det var skoj!



Klättrar upp till "träd-stugan"



Mina fina



Ewelyn skulle ge sig på klätterväggen...



Pappa Joel också...



Så duktig han är min darling :-)



Där fick jag till det :-D



Åkte såklart rutschkanan, flera gånger om... Och smutsiga blev vi allihopa :-)

Men det var en trevlig tripp och vi hade som sagt verkligen tur med vädret för det började dugga i bilen, men sen sken solen hela tiden :-)

På hemvägen gjorde vi ett stopp hos Ewelyns farmor som hade gjort ananaspaj :-) Så denna dagen kunde inte varit bättre!

Imorgon skulle jag ner till Försäkringskassan var tanken men såg nu på hemsidan att det var sommartider, hade jag ingen aning om.. suck.. Men får lägga pappret på lådan imorgon.

Imorgon väntas även ett långpass på jobbet igen! Det känns ok, har varit väldigt skönt att få dessa lediga dagar tillsammans med familjen <3

Ikväll blir det soffmys om vi föräldrar inte råka slumra till ;-) Risken finns :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0