Nej....

Har jobbat ett långt pass, halv ett till nio det är segt. Då jobbar jag hellre sju till fyra, men bara gilla läget och följa sitt lilla schema :-)

Ikväll slog tanken mig. Varför? Varför utsätter jag mig för detta? Varför envisas jag och tar för stort lass själv?

Vi hade en bra dag tills det kom till kvällsmaten. Då brakade det loss totalt. En dement satte sig på en pall mittemellan två som vi skulle mata. Hon vägrade flytta på sig. Vi försökte, och försökte.

Stackars den ena vikarien ryggade tillbaka då vårdtagaren blev ARG. Jag gick fram då jag såg att hon höll på att fingra och greja med dom andra boende.

Ett stort och starkt slag fick jag rakt mot bröstet. Dessutom ganska så rejäla rivsår på armen så det började blöda. Snabbt in och sprita sig för min rädsla är inte själva skadorna i sig utan alla bakterier som kan samlas i såren...... En skadeanmälan ska göras imorgon.

Vi försökte igen. Eller jag dock. Jag pallade inte mer så ringde avdelningen ovanför, en toppentjej till min tur jobbade så hon kom ner. Det gick inte ändå. Hon fick slag också.

När det började närma sig läggdags så ringde jag sjuksköterskan. Vi låg efter och den demente skulle ner med hissen.

Fick vi någon hjälp? NEJ! Prova igen. Jag sa det att jag går inte in mer till henne nu. Vi har massor att göra, en tung dusch, mediciner och läggningar innan nattpersonalen kommer.

Peppar peppar. Kan vi ändå vara stolta. Vi hann allting och vi kunde lugna dom andra boende.

Det är inte klokt. Att sätta dementa på avdelningar där det bor friska människor som vill ha lugn och ro. Ska dom behöva utsättas för detta? Hur mycket ska vi vårdpersonal tåla??

Pengar är inte allt. Men med tanke på detta så skulle dom dubbla våra löner, åtminstone en REJÄL höjning för det här är vansinne.

Som jag brukar säga. Nu glömmer vi detta och jag ska ta en dusch och ladda inför morgondagen. Ytterligare en lång dag :-)

Bjuder er på ett par bilder på min älskade sessa som varit och badat idag :-)





Mammas finaste, söta Ewelyn :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0