Pippi Långstrump & kladdkakemuffins

" Tiiiitta PIPPI" är två ord Ewelyn säger ofta nuförtiden...

Hon är helt stormförtjust i Pippi Långstrump, har jag nämnt flera gånger här i bloggen. Det första hon gör när hon vaknar så hämtar hon Ipaden och ska titta. Om inte annat så ska filmen visas på tv :-)

Det blev lite rastlöshet. Eller ja, egentligen finns det väl tusen saker att göra. Men mindre roliga saker.

Hon har varit min lilla hjälpreda idag här hemma. Burit saker, hämtat grejer, lämnat grejer, plockat i ordning lite och bakat :-)

Det är inte alltid att hon är villig, men oftast så märks det att hon tycker om att få vara där jag är och hjälpa till..



Äggen ska vispas tillsammans med sockret... (hon fick lite kladd på sig och det avskyr hon)



Det ska vispas ordentligt, nu tillsammans med smöret och sen dom övriga ingredienserna...



Och så måste man ju skrapa bunken...



Mums!



Sen skulle dom i formarna...



Medan dom är i ugnen så passar man ju på att tvätta bort all smet som hamnade lite här och var...



Tvättar munnen....



Färdiga och dom blev supergoda! Dom godaste jag bakat tror jag, det är lätt att dom står inne för länge  i ugnen. Men nu blev dom sådär kladdiga i mitten :-)

Har lagt Ewelyn nu. Drog ut på tiden ikväll eftersom det inte gick så bra vid nattningen igår. Dessutom sov hon rätt länge idag på dagen, och bara det gjorde att jag ville ha henne uppe längre. Men mysigt!

Jag kan inte slappa än känner jag. Har diskbänken full efter bakningen och diverse grejer att plocka undan till... Men sen så :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0